Na słodkości skusi się praktycznie każdy – czekoladki, galaretki czy landrynki. W dodatku ładne opakowanie i smak działają jak dodatkowy bodziec zachęcający do ich zapamiętania.
Dlaczego słodycze są skuteczne?
Ponieważ są niepozorne. Cukierki z logo nie sprawiają wrażenia przygotowanych specjalnie po to, żeby sprzedać jakiś produkt. Ludzie nie lubią, kiedy coś im się sprzedaje. Poza tym nie są również bezużyteczną ulotką, którą wyrzuca się chwilę po tym, jak się otrzymało. Jest szansa, że poprawią nastrój klienta, kiedy będzie rozważał propozycję sprzedawcy.
Czy taka forma promocji jest droga?
W zależności od oferty, z jakiej skorzystamy, możemy zamówić cukierki reklamowe w korzystnej cenie. Wystarczy, że prześlemy firmie logo i sprecyzujemy, jakie rodzaju słodyczy chcemy (czekoladowe, krówki, landrynki, galaretki). Otrzymamy wycenę takiego zamówienia i wtedy będziemy mogli zdecydować, czy nas stać.
Wpływ na wizerunek
Jeżeli zależy nam na oryginalnej formie przekazu, który ma większą szansę dotarcia do klienta, taka reklama może być dobrym pomysłem. Wykorzystuje drobne słabości większości z nas – kto nie myślał czasem o przekąsce w czasie rozmowy z konsultantem, albo po prostu zrobił się głodny.
Wszystko zależy od naszej strategii dotarcia do klienta. Możemy sprawiać wrażenie otwartych i ludzkich, oferując słodkości w oczekiwaniu na rozmowę ze sprzedawcą. Albo pokazać, że zależy nam na klientach, proponując zjedzenie czegoś słodkiego na poprawę nastroju i zastrzyk energii. Choć nie wydaje się, że taka drobna rzecz nie jest w stanie wywrzeć wpływu na klienta, może się okazać, że właśnie taki niewinny, pozornie nic nieznaczący gest okaże się przełamaniem lodów.
Należy pamiętać, że klienci planują oddać ciężko zarobione pieniądze, a to wymaga w większość przypadków uczucia, że to poświęcenie nie idzie na marne.